Justitiekanslern söker en registratorsassistent/receptionist

Justitiekanslern är en myndighet under regeringen som i olika sammanhang företräder staten inom det rättsliga området. Justitiekanslern har sina lokaler på Riddarholmen i Stockholm. En närmare presentation av myndigheten finns på Justitie­kanslerns webbplats, www.jk.se.

Myndigheten har idag närmare 50 anställda, varav de flesta är jurister. Den administrativa en­heten sköter myndighetens admi­nistration inklusive registratur och arkiv. På enheten arbetar i nuläget åtta personer.

För att förstärka den administrativa enheten söker Justitie­kanslern nu en registratorsassistent/receptionist.

Arbetsuppgifter

Arbetet som registratorsassistent/receptionist innebär att du bemannar Justitiekanslerns reception, vilket innefattar bl.a. att besvara in­kommande telefonsamtal samt ta emot besökare och hjälpa dem tillrätta. Dessutom bistår du registrator med diarie­föring av inkommande handlingar. Anställningen innefattar också sed­van­liga kansligöromål som expediering, kopiering, arkivering och annan administration. Du har även kontakter med allmänheten, media och andra myndigheter, bl.a. ifråga om utlämnande av allmänna handlingar.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning. Det är bra om du har några års erfarenhet av recep­tions- och/eller kansli­göromål, gärna från offentlig förvaltning. Du har god datorvana, gärna erfarenhet av att arbeta i ärende­hanteringssystem, samt god kommunikativ för­måga i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper

Du kommer att företräda myndigheten utåt. Det är viktigt att du har en hög känsla för service och att du inger för­­troende. Andra viktiga färdig­heter är noggrannhet och för­måga till koncentra­tion. Arbetet kan vara intensivt så du be­höver vara stresstålig. Du måste dessutom ha en mycket god sam­arbets­förmåga och trivas med att vara en del av ett arbetslag.

Anställningsvillkor

Anställningen avser heltid och är en tillsvidareanställning som inleds med en sex månaders provanställning.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att vi kommer att göra en säkerhetsprövning. Du behöver därför vara svensk medborgare.

Vi tillämpar förtroendearbetstid och individuell lönesättning.

På vår webbplats www.jk.se finns information om hur vi behandlar personuppgifter.

Kontaktpersoner

Ytterligare upplysningar om anställningen lämnas av administra­tiva chefen Magdalena Bergendal, 08-405 2937 och byråchefen Britt-Mari Lundberg, 08-405 2904.

Facklig företrädare för SACO är föredragandena Emilia Carlsten, 08-405 2966 och Andreas Leander, 08-405 4060. Facklig före­trädare för ST är Anne Huhtinen, 08-405 2906.

Sista dag för ansökan är den 13 september 2019. Sänd den med e-post till ansokan@jk.se. Ange ärendenummer 3978-19-1.3.1. Bifoga meritförteckning samt de handlingar och referenser i övrigt som du vill åberopa.

Vi undanber oss att bli kontaktade av bemannings- eller rekryteringsföretag.